De
Duitse webwinkelgigant Zalando verwacht dit jaar zijn omzet opnieuw flink te
laten stijgen. In 2016 verkocht de webwinkel al meer producten in zowel
Duitsland als Nederland, maar in 2017 verwacht het bedrijf ook meer te
verkopen. Dit maakte Zalando enkele dagen geleden zelf bekend bij de publicatie
van de definitieve cijfers van 2016. Meer over het jaar 2016 voor Zalando en de
toekomstplannen van het bedrijf, lees je op deze pagina.
Goed jaar voor Zalando: de cijfers van 2016
Het jaar
2016 was een goed jaar voor Zalando. De omzet van de webwinkelgigant nam dat
jaar met ruim 23 procent toe tot een mooi bedrag van 3,6 miljard euro. Voor dit
jaar wordt er weer een omzettoename verwacht, namelijk van 20 tot 25 procent.
Het bedrijfsresultaat verbeterde overigens ook in 2016, namelijk van 107,5
miljoen euro in 2015 naar meer dan 216 miljoen euro in 2016.
In 2016
deden ongeveer 20 miljoen klanten een bestelling bij Zalando. Dit is een
toename van 11 procent ten opzichte van het jaar 2015. Zalando benadrukte dat
er voornamelijk meer mobiele bestellingen werden gedaan in 2016. Er komen nog
altijd veel bestellingen binnen van klanten die op hun computer of laptop
winkelen, maar mobiel shoppen wordt ook steeds groter.
Zalando wil veel investeren in groei
Verder maakte
Zalando ook bekend veel te willen investeren in verdere groei voor 2017 en de
jaren daarna. Zo wil het bedrijf in 2017 maar liefst 2000 nieuwe mensen
aannemen, maar ook in de jaren daarna nog verder groeien. Om de verwachte
omzetgroei van 20 tot 25 procent te kunnen halen, is er inderdaad meer
personeel nodig. Wij vinden het daarom een verstandige investering van Zalando
om meer personeel aan te nemen en zijn benieuwd wat 2017 nog meer te bieden
heeft aan de bekende webwinkelgigant.
Lees meer over Zalando op Wikipedia.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten