maandag 11 september 2017

Het beleggen in ETF’s: voordelen en nadelen

Het beleggen van geld in ETF’s is steeds populairder geworden onder beleggers. Kies je voor het een belegging in ETF’s, dan volg je als het ware de ontwikkeling van een bepaalde beleggingsindex. Dit brengt verschillende voordelen met zich mee, maar helaas ook enkele nadelen. Twijfel je of het investeren van geld in ETF’s wellicht iets voor jou is en wil je meer weten over de voordelen en nadelen van deze beleggingsvorm? Lees dan meer over de pluspunten en minpunten van beleggen in ETF’s in dit artikel en beslis aan de hand van de informatie op deze pagina eenvoudig of deze beleggingsvorm interessant is voor jou.

De voordelen van een ETF

Het beleggen in ETF’s brengt diverse voordelen met zich mee. Het eerste voordeel is het feit dat je met de aankoop van één ETF meteen spreiding aanbrengt in jouw beleggingsportefeuille. En omdat spreiding erg belangrijk is om het risico van beleggen te spreiden, is dit zeker als een groot voordeel te zien. Een ander voordeel van ETF’s is het feit dat deze producten dagelijks op de beurs verhandeld worden. Je zit er dus niet langer aan vast, maar kunt de ETF’s altijd verkopen. Tot slot brengt het aankopen van ETF’s vrij lage kosten met zich mee, wat deze vorm van beleggen nog interessanter maakt voor een grote doelgroep met een kleiner budget.

 De nadelen van een ETF

Naast diverse voordelen, brengt het beleggen in ETF’s ook enkele nadelen met zich mee. Het eerste nadeel van het investeren van geld in een ETF is het feit dat er bij synthetische replicatie sprake is van tegenpartijrisico. Daarnaast kan de ETF onder bepaalde omstandigheden afwijken van de index, wat ook wel een tracking-error wordt genoemd. In dit geval volg je de ontwikkeling van een bepaalde index nog wel, maar niet meer op de voet. Tot slot moet een ETF heroverwogen worden als een index ook heroverwogen wordt. Hier zijn kosten aan verbonden, wat betekent dat jouw winst van de belegging in een ETF iets minder is.

Vind jij dat de voordelen van een ETF opwegen tegen de nadelen? Dan kun je kiezen voor deze vorm van beleggen om jouw vermogen te vergroten. Vind je de nadelen iets zwaarder wegen, dan kun je wellicht beter op zoek gaan naar een andere beleggingsvorm.


1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen