maandag 11 januari 2016

Powerball megajackpot van 1,3 miljard dollar

Zijn we met zijn allen gek geworden, of is het de normaalste zaak van de wereld? Hebberigheid kent geen tijd, zo komt het op mij over. Bij 20 miljoen dollar slaat een groot deel over, voor 50 miljoen wordt vriendelijk bedankt en zelfs 100 miljoen is voor velen geen reden om het chequeboekje erbij te pakken. Staat de Powerball megajackpot echter op een recordbrekende 1,3 miljard dollar, en ineens staat het land op zijn kop. Want die prijs willen we allemaal wel.

Eiland

Het blijft een vreemd fenomeen. Kijken we naar de Powerball megajackpot, dan zien we dat deze in de geschiedenis al met enige regelmaat op bedragen die u en ik in ons leven niet op krijgen. De generatie na ons zal er zelfs een behoorlijke kluif aan hebben en moet minimaal wekelijks de Ferrari-dealer spekken om het bedrag enigszins te laten slinken. Ik las alweer een leuk artikel met allemaal zaken die je van het geld van de Powerball jackpot kunt kopen. Noem me ouderwets, maar mijn Volvo en bescheiden woning zijn voor mij toereikend. Drijvende eilanden, privéwolkenkrabbers en vliegtuigen laat ik dan ook aan mij voorbijgaan. En toch lonkt het om een lootje te kopen, maar waarom?

Bliksem

De kans om op klaarlichte dag door de bliksem getroffen te worden, is volgens mij groter dan de kans dat je de Powerball megajackpot wint. En toch… Het spreekt immens tot de verbeelding. De zekerheid dat je het bedrag met geen mogelijkheid meer op kunt krijgen. De status van miljardair, een status die slechts een select groepje zich mag aanmeten. Het einde van je financiële zorgen. Dat zijn de redenen om mee te doen voor die Powerball megajackpot.

Wie o wie?


Ik ben benieuwd wie zich de grootste winnaar uit de geschiedenis van de Powerball loterij (en alle andere loterijen) mag noemen. Of zou de jackpot niet vallen, en moeten we voor de volgende trekking nog eens deze hysterie aanhoren? Waar ligt de grens? We zullen het gaan meemaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten