woensdag 15 juli 2015

Hoe gaat het in de retailmarkt?


De retailmarkt is voortdurend in beweging, de concurrentie is er vaak moordend en er moet hard worden gewerkt. Bij retail kan het gaan om levensmiddelen, kleding en allerlei andere producten.

Doorbreek de dodelijke prijzenslag

Een bekende omgeving voor moordende concurrentie is de supermarktwereld. Kijken we naar Groot-Brittanniƫ dan zien we daar een enorme prijzenslag die gaande is tussen de Duitse nieuwkomers Aldi en Lidl en de gevestigde Britse supermarktketens. Dit gaat soms zover dat de baas van supermarktketen Waitrose, Mark Price, waarschuwt dat de ketens in grote moeilijkheden gaan komen als ze met de prijsverlagingen blijven doorgaan. Ze zullen er geen grotere hoeveelheid producten door gaan verkopen, dus de winst gaat steeds verder omlaag. Het grootste gevaar dat Price ziet, is dat door de doorgaande prijsverlagingen de keuzevrijheid van de consument teveel wordt aangetast. Zijn keten Waitrose ligt nog steeds goed in de markt en Price meent dat supermarktketens andere manieren moeten bedenken om attractief te blijven voor de consument.

Koopgedrag, technologie en reisgedrag van grote invloed

Heel ander nieuws komt uit de grote wereldsteden. CBRE Group, het grootste vastgoedadviesbureau ter wereld, onderzocht welke steden het meest aantrekkelijk zijn als nieuwe afzetmarkt voor retailmerken. Er werden hiervoor 164 steden bekeken, verspreid over 50 landen. De Japanse hoofdstad Tokyo kwam als winnaar uit de bus. Er werden in deze stad in 2014 maar liefst 63 nieuwe retailmerken afgezet. Singapore eindigde als tweede stad met 58 nieuwe merken en Abu Dhabi kwam op de derde plaats. In Europa kwam Moskou met 41 nieuwe merken op de eerste plaats, gevolgd door Parijs en Berlijn.
Koopkracht en veranderd koopgedrag blijken van grote invloed te zijn. Ook maakt technologie het makkelijker om nieuwe markten te betreden. Vaak bestaat er binnen deze nieuwe markt al een opgehoopte vraag, omdat de nieuwe consument de merken al kent van eerder gemaakte reizen.


1 opmerking:

  1. Hallo daar, als een nieuweling in crypto-valutahandel, verloor ik veel geld door alleen op de markt te navigeren. In mijn zoektocht naar een echte en vertrouwde handelaar, kwam ik Anderson Johnny tegen die me begeleidde en hielp om zoveel winst te maken tot een bedrag van $ 40.000. Ik deed mijn eerste investering met $ 1.000 en behaalde een ROI van $ 9.400 in minder dan 8 dagen. U kunt contact opnemen met deze deskundige handelaar via e-mail tdameritrade077@gmail.com of op WhatsApp +447883246472 en wees klaar om uw eigen getuigenis te delen

    BeantwoordenVerwijderen