woensdag 18 november 2015

Beleggen in start-ups: drie tips voor een slimme belegging

Het beleggen in start-ups is de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. De reden dat er steeds meer beleggers zijn die hun geld steken in startende bedrijven, heeft te maken met het feit dat er de laatste jaren steeds meer succesverhalen te horen zijn over het beleggen in start-ups. Denk maar eens aan de verhalen van Facebook, Twitter en Blendle: drie bedrijven die direct na de start ontzettend groot zijn geworden en hun beleggers veel geld hebben opgeleverd.

Beleggen in start-ups? Pas op!

Door positieve verhalen over dit soort bedrijven gaan steeds meer andere beleggers ook op zoek naar startende bedrijven met een zonnige toekomst, maar dit is niet zonder risico. Start-ups kunnen namelijk ontzettend succesvol worden, maar de kans is ook altijd aanwezig dat het bedrijf flopt en dat je jouw ingelegde geld verliest. Wil je de beste start-up vinden om in te investeren? Lees dan in dit artikel drie algemene tips voor het slim investeren in start-ups en vergroot jouw vermogen door te investeren in startende bedrijven.

Drie tips om slim te investeren in start-ups

Drie praktische tips die je in ieder geval moet raadplegen als je wil investeren in een start-up, zijn de volgende:
1.             Kijk goed naar de markt van het bedrijf in kwestie en beoordeel of de start-up een kans van slagen heeft. Is er veel concurrentie? Dan is de kans op succes en een hoog rendement al kleiner. Is de markt niet klaar voor het bedrijf? Dan hoef je hier ook niet in te investeren. Is er geen vraag naar het product of de dienst van de start-up? Dan kun je ook beter een ander bedrijf zoeken om in te investeren.
2.             Beoordeel de oprichters van het bedrijf. Een bedrijf kan het goed doen, maar om echt lange termijn winst te maken moet er wel een goede leider aan het hoofd van het bedrijf staan. Beoordeel de capaciteiten van de directeur van de start-up en investeer alleen in een bedrijf met een directeur waar je vertrouwen in hebt.

3.             Investeer een klein beetje in meerdere start-ups. Wie het risico van het investeren in start-ups wil spreiden, kan beter vijf keer 1000 euro investeren in vijf verschillende bedrijven dan 5000 euro investeren in één bedrijf.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Je bent vast, verboden bank en je hoeft niet het voordeel van de banken of kun je beter een project en moet de financiering, slecht krediet of geld nodig om rekeningen te betalen, geld om te investeren voor het bedrijfsleven.
    Dus als je contant geld lening nodig hebt aarzel dan niet om contact met mij op via E-mail: groupefinancemondial@gmail.com
    om meer over mijn zeer gunstige voorwaarden te leren.
    niet ernstig refrein persoon
    dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen