donderdag 5 november 2015

Verstandig en gespreid beleggen met de core-satellite strategie

Verstandige beleggers weten dat het belangrijk is om de beleggingsportefeuille niet te vullen met dezelfde soort beleggingsproducten, maar dat het verstandig is om voor een zo gespreid mogelijke beleggingsportefeuille te zorgen. Een strategie die je kunt volgen om gespreid en dus verstandig te beleggen, is de zogeheten core-satellite strategie. Wat deze strategie inhoudt, lees je in dit artikel.

De core-satellite strategie: wat is dat?
De core-satellite strategie is een strategie waarbij de belegger uitgaat van een ‘core’, ofwel een aantal beleggingsfondsen die de beursindex volgen. Rond deze ‘core’ of kern bouw je zogeheten satellieten, ofwel beleggingen die meer risico inhouden en waarmee je meer rendement probeert te verdienen. Kortom: je kiest een stabiele kern met een wat meer risicovolle buitenkant, zodat je met een gespreide portefeuille zo veel mogelijk rendement kan verdienen zonder veel risico te lopen.

Het inzetten van de core-satellite strategie

De core-satellite strategie klinkt als een interessante strategie om verstandig te beleggen, maar hoe zet je deze strategie in het dagelijks leven in? Dit lijkt misschien wat lastig, maar in feite is het beleggen met de strategie vrij eenvoudig. De beleggingsfondsen die een index volgen, beheer je namelijk passief. Dit betekent dat je na het aankopen van de fondsen niet continu bezig bent met het aankopen en verkopen van beleggingsproducten, maar dat je de fonds gewoon het werk laat doen. De rest van je beleggingsportefeuille, ofwel de satellieten, beheer je actiever. Je koopt wat meer risicovolle beleggingsproducten met een hoog rendement aan en probeert deze steeds voor een aantrekkelijk bedrag te verkopen. Met de satellieten doe je dus het werk, terwijl je de ‘core’ wat meer links laat liggen.

De voordelen van de core-satellite strategie

Er zijn enkele voordelen verbonden aan het gebruiken van de core-satellite strategie om verstandig te beleggen en dit zijn de volgende:
1.    Je beleggingsportefeuille is overzichtelijk.
2.    Je hoeft slechts actief bezig te zijn met een gedeelte van je beleggingen.
3.    Je hebt altijd een stabiele kern waar je op kunt rekenen als het met de risicovolle beleggingen niet zo lekker gaat.


1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen