donderdag 31 augustus 2017

Dieselschandaal zorgt nog altijd voor problemen bij Volkswagen

Het is alweer even geleden dat het dieselschandaal van Volkswagen aan het licht kwam, maar het autobedrijf heeft nog altijd last van de naschok van het wereldwijd bekende schandaal. Vorig jaar zijn de afboekingen voor het dieselschandaal bij het autobedrijf opgelopen met 6,4 miljard euro en met dit bedrijf heeft Volkswagen in totaal 22,6 miljard euro moeten betalen aan boetes, reparaties en juridische kosten.

Volkswagen is nog niet klaar met betalen

Er is nu al ruim 22 miljard euro betaald om alle problemen van het dieselschandaal op te lossen, maar Volkswagen is nog lang niet klaar. Experts verwachten dat het autobedrijf nog veel meer geld moet betalen om alle problemen door het dieselschandaal op te lossen. Alleen al in Noord-Amerika is Volkswagen namelijk meer dan 23 miljard dollar kwijt aan boetes en reparaties. Daarnaast lopen er nog honderden rechtszaken tegen het autobedrijf, onder andere door gedupeerde beleggers. Ook volgt er nog een strafzaak voor het dieselschandaal in Duitsland.

Wel stijging van operationele winst

Volkswagen heeft nog altijd last van het dieselschandaal, maar gelukkig heeft het bedrijf wel een stijging in de operationele winst. Zo steeg de operationele winst voor afschrijvingen voor het jaar 2016 met 14 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Onder de streep noteerde het bedrijf 2,8 miljard euro en dit bedrag stond in 2015 nog op een verlies van 5,5 miljard euro. De omzet steeg met 1,9 procent tot 217 miljard euro.


Dat de operationele winst en omzet van Volkswagen zijn gestegen, is natuurlijk niet zo vreemd. In 2015 kwam het dieselschandaal namelijk naar buiten en dit is alweer een hele tijd geleden. Volkswagen heeft nog altijd last van de naschok van het schandaal, maar is in 2016 wel langzaamaan meer auto’s gaan verkopen. De boetes blijven hoog en er lopen nog altijd rechtszaken, maar het gaat in ieder geval beter dan net na het dieselschandaal. 

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen