dinsdag 5 september 2017

Alphabet klaagt Uber aan voor diefstal belangrijk systeem

Het moederbedrijf van Google heeft vorige week officieel een rechtszaak ingediend tegen Uber. De beschuldiging van Alphabet is dat Uber belangrijke technologie van dochterbedrijf Waymo heeft gestolen. Volgens de officiƫle aanklacht zette de manager van Waymo voor zijn vertrek bij het bedrijf ruim 14.000 bestanden van een zeer vertrouwelijke server met ontwerpen op zijn eigen laptop. Hij gebruikte deze bestanden in een bedrijf dat hij later zelf oprichtte, Otto genaamd. Deze startup werd later weer overgenomen door Uber.

Belangrijke ex-manager gaat de fout in

De manager die de bestanden gestolen zou hebben van het dochterbedrijf van Alphabet, was een van de eerste medewerkers binnen het bedrijf die aan de zelfrijdende auto werkte. Hij bouwde niet alleen robots, maar ook een zelfrijdende Toyota Prius. Uiteindelijk stond hij aan het hoofd van het technische team voor de autonome voertuigen, maar later besloot hij voor zichzelf te beginnen. Volgens Alphabet heeft hij bestanden gestolen voor hij weg ging bij het bedrijf, die hij later heeft gebruikt om zelfstandig aan het project van zelfrijdende auto’s verder te werken. Een belangrijke manager dus, die mogelijk een grote misstap heeft gemaakt.

Alphabet: schade is minimaal 500 miljoen dollar

Door de bestanden van de vertrouwelijke server op zijn eigen laptop te zetten, heeft de manager volgens Alphabet belangrijke systemen voor zelfrijdende auto’s gestolen. Volgens het bedrijf is de schade minimaal 500 miljoen dollar en stelde de diefstal van de ontwerpen Uber in staat om het stilgevallen project van de zelfrijdende auto binnen de organisatie nieuw leven in te blazen. Alphabet claimt dat dit zonder de gestolen ontwerpen nooit was gelukt.

Uber heeft al snel gereageerd op de aanklacht van Alphabet. Het bedrijf zegt de aanklacht serieus te nemen en nauwkeurig onderzoek te gaan doen naar de claim van Alphabet en de handelingen van de betreffende manager. 

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen